HTML

Hungarisztán

Etika, morál és ezek hiánya. Média, közélet, politika, és ezek csődje. Egybites userek, debilek, trollok, droidok, kézivezéreltek és egyéb állatfajok. Magyarország, én így szeretlek!

Friss topikok

Én meg csak robbantgatom itt a vonatokat... Mea culpa! (Avagy a kommentelésről és moderálásról)

hungarisztan 2009.11.17. 13:38

Tisztelt Olvasó,

Sorry vagyok, de roppantmód. Az történt, hogy kezdő vagyok a blogolásban (ím, a magyarázat az egyelőre láma designra is), és abban a boldog tévhitben éltem, hogy áradhatnak a kommentek korlátlanul, legfeljebb majd utólag húzom azokat, akik bizonyos minimális normákat sem bírnak betartani.

Vártam is a kommenteket szorgalmasan, aztán meg úgy jártam, mint a viccbeli öreg partizán, akire a háború után 30 évvel találnak rá a pionyírok valahol a Sztálingrád környéki dzsuvásban, s aki a pionyíroktől kapott infó alapján, miszerint a háborút rég megnyerték, imigyen fakadt ki: A fenébe, én meg csak robbantgatom itt a vonatokat... Szóval robbantgattam a vonatokat (bejegyzéseket), és senki nem szólt, hogy VANNAK kommentek, csak láma vagyok, és valamiért nem mentek ki az oldalakra automatikusan. Szóval mea maxima culpa, megkísérlem megtalálni azt a beállítást, amivel ezt a jövőben el lehet kerülni.

Az eddigi kommentek késedelmes megjelentetéséért tehát elnézését kérem minden kedves (és kevésbé kedves) kommentelőnek, különös tekintettel azokra, akik civilizált formában és összeesküvéselméletek gyártása nélkül is meg tudták fogalmazni azon kritikai észrevételüket, hogy baj van, mert dugulás van a kommentelő szisztémában.

No de ha már így belemelegedtem, akkor itt és most közzé is tenném a cenzúrázás irányelveit:

A véleménycsere egészen addig cenzúrálatlan, míg a beszélgetőpartnerek megadják egymásnak a tiszteletnek azon minimálisan elvárható formáját, ami a hazai fórumkultúrában (és általánosságban az offline ugaron is) meglehetősen szokatlan, ellenberger annál inkább kívánatos lenne.

Tehát: színre szín, számra szám, érvre érv, anyázásra/személyeskedésre moderálás. Utólag. Ha véletlenül felfut a blog és sok lesz a komment, nem tudom garantálni, hogy mindent el tudok olvasni. Ez esetben kérem az olvasókat, tegyenek ők rendet a homokozóban (pl. hülyegyerekek kollektív ignorálásával – tudjátok, hülyékkel nem érdemes leállni vitatkozni, mert véletlenül összekevernek velük!), vagy hívják az óvóbácsit (hungarisztan2000 a gémélen), aki majd jön, lát, és moderál jól. Előre szólok: szigorú leszek, de igazságtalan*. ;o)

[* Nem.]

És most azon egybiteseknek, akik a föntiekből nem értenek: aki delnőnek áll, ne sírjon, ha tunkolják. Azaz: ha sértegetsz (bárkit), tiszteletlen vagy, ferdítesz, félremagyarázol, vagy egyszerűen csak olyan pszichopatologikus betegségben szenvedsz, ami a föntieket előidézi, akkor sajnos KI LESZEL MODERÁLVA. Tetszik, nem tetszik, ez van, ez az én homokozóm, és itt én vagyok a csáknorrisz. Aki nem bír civilizált lenni, az egyfelől nyeljen sünt (így kétszer hat!), másrészt meg nem érdemli meg a véleménynyilvánítási szabadságot. Egyszer meg kéne már tanulni ezt az egyszerű tételt, na!
Mivel az ilyen egybites userek valami hihetetlen módon nem érdekelnek, engem felőlem faszozhatnak, amíg egy komment csak ennyiből áll, váljék az illető egészségére. (Bár lehet, hogy egy idő után megunom.) Ellenben azon kedves vendégeim nevében nem ismerek tréfát, akik megtisztelik a blogot azzal, hogy kulturált, civilizált diskurzust folytatnának. Ha tehát őket ekézed, akkor jön csáknorrisz és igazságot tesz – nagy valószínűséggel a te károdra. Ne sírj, hogy diszkrimináció, meg szelektív nácizmus/kommunizmus van, mert szóltam előre! Nem kommunizmus, nem nácizmus, de még csak nem is cenzúra. Egyszerűen a minimális tiszteletadás kikényszerítése. Látod, még te is megérted! Nem egy atomfizika, ugye?

Címkék: cenzúra kommentelés morál igazságszolgáltatás debilek moderálás egybites user

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hungarisztan.blog.hu/api/trackback/id/tr981531732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pulykakakas · http://www.pulykakakas.hu/b/ 2009.11.17. 20:53:03

Mindenesetre egy rejtéllyel kevesebb, de be kell valljam ilyen egyszerű megoldásra nem gondoltam. A további, immáron kommentelt blogoláshoz sok sikert!
süti beállítások módosítása