HTML

Hungarisztán

Etika, morál és ezek hiánya. Média, közélet, politika, és ezek csődje. Egybites userek, debilek, trollok, droidok, kézivezéreltek és egyéb állatfajok. Magyarország, én így szeretlek!

Friss topikok

Tessék mondani, ha a BKV/MÁV sztrájkol, sztrájkolhat az utas is?

hungarisztan 2010.01.05. 18:00

Az utóbbi időben kezd nagyon elharapódzni a gyakorlat, hogy ha egy közlekedési cég – a tisztánlátás kedvéért nekifutok még egyszer: közfeladatot ellátó közlekedési cég – alkalmazottai sérelmeznek egy szakmai vagy bérezésbeli problémát, akkor nekiállnak sztrájkolni, vagy a minapi BKV-s káosz esetében úgymond passzív ellenállást folytatni.

Namármost az is egy szépséges helyzet, hogy Hungarisztánban úgy lehet passzívan ellenállni, hogy a szóban forgó alkalmazottak egyszercsak betartják a szabályokat. Ebben ugyanis legalább két dolog bennefoglaltatik:
a) eddig nem tartották be a szabályokat
b) olyanok a szabályok, hogyha betartják őket, megbénul a cég.

A b) ponttal egyszerű végezni: nem másról van itten szó, mint a szokásos hungarisztáni dilettantizmusról, amellyel lépten-nyomon találkozni. Olyanok hozzák a szabályokat, akiknek lövésük nincs hozzá, illetve olyan szabályokat hoznak, amelyeket jobb lenne nem meghozni.

Az a) pont ennél egy fokkal érdekesebb, ugyanis itt tulajdonképpen egy merőben újszerű hungarisztáni jelenségnek lehetünk szemtanúi: valakik elismerik, hogy folytatólagosan áthágták a szabályokat. Persze ők nem egészen így fogalmaztak, de azáltal, hogy kihangsúlyozták, a passzív ellenállás annak az eredménye, hogy egyszercsak betartották a szabályokat, azzal egyszersmind azt is elismerték, hogy eddig ez nem volt így, azaz tulajdonképpen felelősök azon közállapotok kialakulásában, amelyek lehetővé teszik számukra az úgymond passzív ellenállást. (Azaz a szabályok betartását. WTF???)

Persze a buszvezetők javarésze valójában leszarja, milyen állapotban van a járműve, nem ezellen sztrájkol ő. Zsarolásának a tárgya merőben juttatásbeli természetű, a szakmai (ál)érvek csak kamu indokul szolgálnak. Tudjuk ezt mindannyian, nincs ezzel probléma.

A probléma a sztrájkolással kezdődik, illetve itt is folytatódik és itt is ér véget. Nem lehet ugyanis eléggé elképedni azon a butaságon és/vagy cinizmuson, amivel a terv kiagyalói elvétik nemcsakhogy a célpontot, de magát a céltáblát is.

A sofőrök (és felbújtó tettestársaik, a szakszervezetisek) ugyanis a trilliócsillió forintokat elsíboló menedzsmentre (illetve az annak álcázott izére) dühösek/irigyek, de sajnos ahhoz nincs elég kreativitásuk/bátorságuk, hogy velük szálljanak szembe, ezért az utast büntetik. Azt, akiből élnek. Azt, aki ha elpártol a tömegközlekedéstől (amire minden oka megvan), akkor egyre több közlekedési alkalmazottnak lesz sanyi. Nem átmenetileg, hanem végleg. A most magukat okos sztrájkolónak/ellenállónak gondolók pedig nem kevesebb pénzt fognak kapni, hanem nagyon is konkrétan nullát. Mehetnek hullát mosni – már ha lesz mivel munkába járniuk.

Hogy az absztrakció ezen szintjéig nem sikerül ellátniuk, az egy dolog – nem is azért fizetik őket, hogy a relativitáselméletet csiszolgassák összefele a kvantummechanikával. Na de azt nem észrevenni, hogy miattuk (és akkor innentől nyugodtan veheti magára a MÁV is) olyan emberek tíz- vagy akár százezrei szívnak, akiknek semmi de semmi közük ahhoz, hogy az említett cégeknél kik és hogyan lopják szét a közvagyont, illetve hogy emiatt miért az egyszerű talpas sofőröknek lesz kevesebb a borítékban – nos, ehhez nem kell 180-as IQ. De konkrétan még csak 70-es sem, tehát elméleti esély akár még kínálkozhatna is rá, hogy felfogják: nagyon nem kóser, hogy a BKV vezetések bűneiért az utasok bűnhődnek.

Kicsesznek a sofőrökkel a saját elöljáróik? Ki hát. Nem kötelesek eltűrni? Nem hát. Támogatná őket a közvélemény, ha normálisan állnának ki az érdekeikért? Támogatná, vastagon. Elővenné-e minden jó érzésű ember a vasvillát is akár, hogy elűzzék végre a sok szégyentelen rablót? Nem kérdés, elővenné, s még használná is.
Akkor meg mi a francért nem lehet gondolkodni három másodpercig, és olyan módszert találni, ami nem a vétlen utazóknak fáj, hanem a vastagon sáros vezetésnek? Mert véletlenül nem az utast szívatnák, és az nem fér össze a BKV íratlan szabályaival?

Mi lenne, ha első körben mondjuk a szakszervezetek tökét kapnák el, és azt mondanák a sok senkiházinak: nem azért tartunk el benneteket, csesszétek meg, hogy a fizető utassal baszkuráljatok. Menjetek neki a menedzsmentnek: találjatok kompromittáló szerződéseket/iratokat (ne mondjátok, hogy nem tudtok ilyenekről), pereljétek őket, fizettessétek vissza velük az ellopott milliárdokat, építtessétek le a bürokratikus/politikai vízfejet, találjátok meg azokat a szarságokat, ami miatt a BKV/MÁV Európa legdrágább, ugyanakkor legmocskosabb, legbüdösebb, legbunkóbb (és lassan legszabálytalanabb) közlekedési társaságaivá váltak – ez lenne a dolgotok, nem a közfeladat elszabotálása.
Vagy ez így nem megy? Vajon miért nem? Tán csak nem azért, mert ehhez kicsik vagytok, vagy mert mindannyian benne vagytok a buliban? Az üzemanyag és alkatrészlopásban -újraelosztásban? A sógorkoma rendszerű tanácsadásokban, szolgáltatásmegrendelésekben, kamu teljesítésigazolásokban, nagyösszegű kifizetésekben, kiszervezésekben, hűtlen kezelésekben és társaikban?

Vagy ha az agyatlan (cserébe legalább inkorrekt) szakszervezeteitek nem tudnak/mernek mit kezdeni a menedzsmenttel, akkor kenjétek be kutyaszarral a szolgálati autóikat minden nap, eresszétek le mindegyiknek az összes kerekét, kerüljenek rájuk vicces feliratok, bánom is, találjátok ki – én, az utas adjak tanácsokat?

Egy dolog nem opció: az, hogy az utasokkal baszakodtok. Ez ugyanis nem csak sunyi, ostoba cinizmus, de hatalmas öngól és egyben butaság is. A saját jövőtöket kockáztatjátok ugyanis. A léc már most is nagyon rezeg: Hungarisztánban ugyanis kitartó munkával sikerült elérni, hogy az individuális közlekedésnek semmilyen szinten nem alternatívája a közösségi tömegközlekedés. Nem gyorsabb, nem komfortosabb, nem környezetkímélőbb, de még csak nem is olcsóbb. A BKV havi 10ezer forintért kínálja, hogy fűtetlen, összehányt, összepisált, összeszart, mocskos, büdös, takarítatlan (=fertőzésveszélyes), összegraffitizett, összekarcolt, kulturálatlan járműveken bunkó, agresszív sofőrök és még bunkóbb/agresszívabb ellenőrök packázzanak az utassal – azzal az utassal, akit kiszámíthatatlan járatsűrűségekritkaságű járművek kiszámíthatatlan idő alatt juttatnak el A-ból valahova (nem B-be, mert épp terelés, túrás, megállóáthelyezés, vágányfelszedés, járatmegszüntetés van), miután kiszámíthatatlan ideig fagyoskodhattak a sztrájkoló/ellenálló sofőrökre várván (vagy csak úgy).

Gondoljátok végig picit, hogy meddig lehet még feszíteni a húrt. Nagyon azonban ne lepődjetek meg, ha egyszer az utasok is sztrájkba kezdenek. Merthogy ha nekik nincs jegyük / bérletük, akkor az szerződésszegés, és mint ilyen, bírsággal sújtandó, igaz? Nagyon helyes! Csak akkor ne feledkezzünk meg a jegy-/bérletvásárlással létrejövő szerződés másik megszegőjéről sem!

Címkék: közlekedés bkv máv szolgáltatás sztrájk magyar ugar butaság hányinger hungarisztán debilek

5 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hungarisztan.blog.hu/api/trackback/id/tr791649405

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elmennek a JQA-ba a BKV-s szakszervezetek... 2010.01.12. 16:59:39

Nem, nem érdekel, hogy jogos-e a sztrájk vagy sem. (Amúgy kb. 70%-ban egyetértek Tóta W. Árpád álláspontjával az állami szektorban elkövetett sztrájkügyben, de itt és most nem mennék bele miért vannak fenntartásaim 30%-ban).Az sem érdekel, hogy a folyt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2010.01.05. 18:59:56

Gratula a postírónak, telitalálat!

Nekem pl. 13-áig él a 9400as bérletem. Namármost ezek a b*zik 2 napja szarakodnak és még kitudja meddig. Magától értetődik, hogy amíg ők nem szolgáltatnak, addig én nem fizetek tovább. Aztán remélem minél többen gondolják így, ülnek autóba, bliccelnek stb. Azaz egy idő után kevesebb buszra lesz szükség. Ergo kevesebb sofőrre és egyébre. Azaz mehettek babot aszalni a Börzsönybe, majmok...

Csődbe a bkv-t!!!

mandarinrece 2010.01.06. 20:10:30

Eközben Horváth Csaba szerint a BKV sikersztori és minden problémát megoldottak.

www.youtube.com/watch?v=FR9BKPUk4SM

Hát normálisak ezek??

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.03.07. 12:44:21

Vasvilla?

Ha viszont kimennek a dolgozók (meg a felháborodott utasok is) vasvillával, hogy elbeszélgessenek a vezetőkkel az ellopott milliárdokról, akkor azt olvashatnánk (akár ugyanitt), hogy csőcselék, meg randalírozók, meg szegény szerencsétlen igazgató, akire rágyújtották a házát (egyébként teljesen jogosan).
A szakszervezetek és a sztrájkok a politika játékszerei, nem hiszem, hogy innen belelátunk az okokba. Ha viszont nem csak a sofőrök sztrájkolnának, meg néha mások is, de mindig külön-külön, hanem egyben mindenki, akkor lenne értelme. Ez így csak petárdázás.

hungarisztan 2010.03.07. 16:58:23

A vasvilla egy úgynevezett metafora volt.
A lényeg az, hogy azon kéne elverni a port, aki megérdemli. Anélkül – ahogy mondod – ez csak petárdázás... (a mi kárunkra!)

hungarisztan 2010.03.07. 17:01:16

Ja: a szakszervezetek nem a politika játékszerei. A szakszervezeti vezetők és zsebeiknek az igen gusztustalan megtöltési módozatai. Nézd meg, hány (!) szakszervezet van csak a BKV-nál, és annak hány vezetője, valamint havonta mennyi lét nyúlnak le. Egyből látni fogod, hogy a sztrájk meghirdetése baromira nem a talpas sofőrök kollektív szerződése miatt volt, hanem a szintén a kollektív szerződés által szabályozott szakszervezeti vezetői prémiumok és juttatások miatt.
süti beállítások módosítása